Opleiding

Bijna iedereen in Tuitjenhorn en omstreken kent fanfare Hildegardis. Je ziet de fanfare o.a. op Koningsdag, bij de intocht van Sinterklaas en in de kerk tijdens bijvoorbeeld oudejaarsavond. Misschien heb je de fanfare ook wel eens gezien tijdens een concert of een ander evenement.

Als je goed kijkt naar het orkest, dan zie je dat er nogal wat verschillende instrumenten zijn. Zo zie je bugels, trompetten, hoorns, tuba's en bassen. Dit noemen we de koperinstrumenten, omdat ze van koper zijn gemaakt. Ze vormen het grootste deel van de fanfare. Ook heeft de fanfare saxofoons en slagwerkinstrumenten zoals het drumstel, de pauken en de grote trom.

Zelf spelen
Als je het leuk vindt om zelf een instrument te leren bespelen, dan kan dit via de vereniging. Je krijgt dan een instrument van de fanfare in bruikleen. Je krijgt elke week 20 minuten les. In overleg met de docent is het mogelijk om samen met een vriendje of vriendinnetje een dubbele les te krijgen.
Een cursusjaar bestaat uit 38 lessen van 20 minuten. De opleiding start in januari of in september. Tijdens de schoolvakanties zijn er geen lessen. Je kunt ook vier proeflessen nemen om uit te proberen of het gekozen instrument je goed bevalt.

Samen oefenen
Hildegardis is een vereniging waarbij het samen muziek maken het belangrijkst is. We willen de muziek ook graag aan anderen laten horen en om dit goed te kunnen doen moet er ook samen gerepeteerd worden.
Tijdens de repetitie op dinsdagavond in het AHOJ gebouw wordt er serieus geoefend. Maar in de pauze is er ook tijd om gezellig te kletsen.

De kosten voor het opleidingsjaar zijn:
38 lessen
Vier proeflessen 35,-
Begin je later in het seizoen dan wordt het bedrag aangepast. Voor het lenen van een instrument betaal je niets.

Aanmelden
Heb je zin om bij een leuke vereniging te komen en muziek te maken, neem dan contact op met Marlon Hof. Zij kan je verder helpen.