Harmen Cnossen

Dirigent en componist Harmen Cnossen werd geboren in Friesland.

Hij studeerde aan het M.P.A in Leeuwarden, het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam en de Herbert von Karajan Academie in Berlijn bij Prof. Rainer Seegers.

Na het winnen van de Hong Kong Philharmonic Fellowship Conducting Award werd hij assistent-dirigent van Maestro Edo de Waart en vaste dirigent van het Hong Kong Philharmonic Orchestra en het Hong Kong Philharmonic Chorus. Hij was gastdirigent bij de Berliner Philharmoniker Academie Orkest, het Shenzhen Symphony Orchestra, het Harbin Symphony Orchestra, het Nanning Symphony Orchestra, het Shanghai Broadcasting Symphony Orchestra, het Antwerp Philharmonic Orchester, de Kammerphilharmonie Leipzig.

Zijn composities werden onder zijn leiding uitgevoerd in Azië, de VS en Europa.

Harmen's passie voor het symfonieorkest en haar musici weerspiegelt zijn respect voor vakmanschap en traditie, dit alles in combinatie met de visie en ervaring van reizen en leven in 2022 op deze planeet.

Als docent was hij hoogleraar koordirectie aan de Suzhou University of Science and Technology Department of Music en vocal coach aan de Opera Department Harbin Conservatory of Music.

Bugel

Sam Burger